Hovedsiden | Vejledninger | Klik for nyeste version på VIP den viste er hentet 19-11-2024 |
---|
Målgruppen er alle sygeplejersker ansat på Fertilitetsklinikken på Hvidovre Hospital.
Titel | Registrering af Batchnumre. |
Modtagelse af varer |
Varen pakkes ud. Følgeseddel lægges i blå kasse i laboratoriet, og hæftes sammen med "indkøbsvognssedlen" fra SAP. Evt. medfølgende certifikat lægges ved. Personale fra LAB tjekker om varen er modtaget i SAP. Kritiske utensilier og materialer (herefter kritiske varer) er defineret som utensilier og materialer, som er direkte i kontakt med væv eller celler. Eksempler kan være dyrkningsmedier, dyrkningsskåle, pipettespidser, katetre mv. Ifølge vævsloven skal der tjekkes at producentens certifikat for det enkelte batch er i orden før en kritisk varer tages i brug. Personale i LAB tjekker certifikat. |
Indskrivning af batch og udløbsdato i DMDC. |
Det er vigtigt at tjekke alle de modtagne varer for batchnumre, da der kan være forskellige i sendingen. Batchnummeret er ofte betegnet som LOT nr. på varerne. Batch/LOT nr. skrives i DMDC:
|
Varerne stilles på plads. |
Varerne stilles på plads i batchnummerorden og der sættes en gul seddel på, der viser, hvilken gruppe der har hvilket batchnummer. |
Varerne tages i brug. |
Vær opmærksom på at der kan være varer med et andet batch nummer der endnu ikke er taget i brug - de varer har en "gul post it" seddel påsat hvor der gøres opmærksom på at her påbegyndes et nyt batchnummer |
Batch nr. afsluttes i DMDC, samt ny startes op |
|
Oversygeplejersken på Fertilitetsklinikken har ansvaret for at instruksen er tilgængelig for alle relevante medarbejdere.
Sygeplejersker på Fertilitetsklinikken har ansvaret for at kende og anvende instruksen.
Tilbage til indledningen | Home |
---|